RAMOWY ROZKŁAD DNIA DLA DZIECI 3 LETNICH
630– 800 |
Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy służące realizacji pomysłów dzieci. Religia – środa, czwartek Czynności porządkowo-organizacyjne oraz przygotowanie sali do zajęć. |
800– 830 |
Zabawy integrujące grupę. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań wg inwencji dzieci. Ćwiczenia ogólnorozwojowe (np.: rozwijające percepcję wzrokową i słuchową, grafomotorykę). Indywidualna pomoc wspomagająca rozwój dziecka. Rozmowy kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniami dzieci. |
830– 845 |
Język angielski: wtorek, piątek Zajęcia ruchowe. Ćwiczenia poranne. |
845– 900 |
Czynności higieniczne i samoobsługowe, przygotowanie do śniadania. |
900– 930 |
Śniadanie–doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku, czynności porządkowe i higieniczne. |
930– 1015 |
Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą. |
1015- 1045 |
Zajęcia wychowawczo–dydaktyczno–opiekuńcze. Sytuacje edukacyjno–wychowawcze wyzwalające aktywność dzieci w zakresie mowy, myślenia, pojęć matematycznych, muzyki, plastyki, techniki i ruchu. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań wg inwencji dzieci. |
1045– 1100 |
Czynności porządkowe i higieniczne, przygotowanie do II śniadania. |
1100– 1115 |
Drugie śniadanie. |
1115– 1230 |
Spacery, zabawy w ogrodzie przedszkolnym lub w sali, zabawy ruchowe. |
1230– 1245 |
Czynności porządkowe i higieniczne, przygotowanie do obiadu. |
1245– 1300 |
Słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej lub czytanie fragmentów książek. |
1300– 1330 |
Obiad. |
1330– 1445 |
Odpoczynek dzieci – leżakowanie. |
1445– 1500 |
Czynności higieniczne, przygotowanie do podwieczorku. |
1500– 1515 |
Podwieczorek. |
1515– 1600 |
Zabawy dowolne według inwencji dzieci. |
1600– 1700 |
Przejście na salę dyżurną. Swobodne zabawy dzieci zgodnie z zainteresowaniami. Odbiór dzieci. |
RAMOWY ROZKŁAD DNIA DLA DZIECI 4 LETNICH
630– 800 |
Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy służące realizacji pomysłów dzieci. Religia: środa, czwartek Czynności porządkowo-organizacyjne oraz przygotowanie sali do zajęć. |
800– 830 |
Zabawy integrujące grupę. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań wg inwencji dzieci. Ćwiczenia ogólnorozwojowe (np.: rozwijające percepcję wzrokową i słuchową, grafomotorykę). Indywidualna pomoc wspomagająca rozwój dziecka. Rozmowy kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniami dzieci. |
830– 845 |
Zajęcia ruchowe. Ćwiczenia poranne. |
845– 900 |
Język angielski: wtorek, piątek Czynności higieniczne i samoobsługowe, przygotowanie do śniadania. |
900– 930 |
Śniadanie–doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku, czynności porządkowe i higieniczne. |
930– 945 |
Zajęcia wychowawczo – dydaktyczno – opiekuńcze. Sytuacje edukacyjno – wychowawcze wyzwalające aktywność dzieci w zakresie mowy, myślenia, pojęć matematycznych, muzyki, plastyki, techniki i ruchu. |
945 – 1045 |
Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań wg inwencji dzieci. |
1045 – 1100 |
Czynności porządkowe i higieniczne, przygotowanie do II śniadania. |
1100 – 1115 |
Drugie śniadanie. |
1115– 1230 |
Spacery, zabawy w ogrodzie przedszkolnym lub w sali, zabawy ruchowe. |
1230– 1245 |
Czynności porządkowe i higieniczne, przygotowanie do obiadu. |
1245 – 1300 |
Słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej lub czytanie fragmentów książek. |
1300– 1330 |
Obiad. |
1330– 1345 |
Ćwiczenia relaksacyjne (słuchanie muzyki relaksacyjnej, masażyki dziecięce, czytanie literatury dziecięcej). |
1345– 1345 |
Zabawy dydaktyczne, ćwiczenia graficzne, utrwalanie poznanych wierszy i piosenek. Praca indywidualna z dzieckiem. Zabawy dowolne w sali lub na placu przedszkolnym. |
1445– 1500 |
Czynności higieniczne, przygotowanie do podwieczorku. |
1500– 1515 |
Podwieczorek. |
1515– 1600 |
Ćwiczenia indywidualne z dziećmi dostosowane do ich możliwości i potrzeb. Zabawy dowolne według inwencji dzieci. |
1600– 1700 |
Przejście na salę dyżurną. Swobodne zabawy dzieci zgodnie z zainteresowaniami. Odbiór dzieci. |
RAMOWY ROZKŁAD DNIA DLA DZIECI 5 LETNICH
630– 800 |
Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy służące realizacji pomysłów dzieci. Czynności porządkowo-organizacyjne oraz przygotowanie sali do zajęć. |
800– 830 |
Zabawy integrujące grupę. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań wg inwencji dzieci. Ćwiczenia ogólnorozwojowe (np.: rozwijające percepcję wzrokową i słuchową, grafomotorykę). Indywidualna pomoc wspomagająca rozwój dziecka. Rozmowy kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniami dzieci. |
830– 845 |
Ćwiczenia poranne. |
845– 900 |
Czynności higieniczne i samoobsługowe, przygotowanie do śniadania. |
900– 930 |
Śniadanie – doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku, czynności porządkowe i higieniczne. |
930– 1045 |
Zajęcia wychowawczo–dydaktyczno–opiekuńcze. Sytuacje edukacyjno–wychowawcze wyzwalające aktywność dzieci w zakresie mowy, myślenia, pojęć matematycznych, muzyki, plastyki, techniki i ruchu. Język angielski – wtorek, piątek |
1045– 1100 |
Czynności porządkowe i higieniczne, przygotowanie do II śniadania. |
1100– 1115 |
Drugie śniadanie. |
1115– 1230 |
Zabawy na świeżym powietrzu lub w sali, zabawy ruchowe. Spacery, wycieczki, obserwacje przyrodnicze. Zabawy badawcze, konstrukcyjno – techniczne, dowolna działalność – zabawy w kącikach zainteresowań. Czytanie literatury dziecięcej, oglądanie spektakli teatralnych. |
1230– 1245 |
Czynności porządkowe i higieniczne, przygotowanie do obiadu. |
1245– 1300 |
Słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej lub czytanie fragmentów książek. |
1300– 1330 |
Obiad. |
1330– 1445 |
Religia – poniedziałek, czwartek Ćwiczenia relaksacyjne (słuchanie muzyki relaksacyjnej, masażyki dziecięce, czytanie literatury dziecięcej). Zabawy dydaktyczne, ćwiczenia graficzne, utrwalanie poznanych wierszy i piosenek. Stwarzanie warunków do zabaw odpowiadającym zainteresowaniom dzieci. Praca indywidualna z dzieckiem. Zabawy dowolne w sali lub na placu przedszkolnym. |
1445– 1500 |
Czynności higieniczne, przygotowanie do podwieczorku. |
1500– 1515 |
Podwieczorek. |
1515– 1600 |
Ćwiczenia indywidualne z dziećmi dostosowane do ich możliwości i potrzeb. Zabawy dowolne według inwencji dzieci. |
1600– 1700 |
Przejście na salę dyżurną. Swobodne zabawy dzieci zgodnie z zainteresowaniami. Odbiór dzieci. |
RAMOWY ROZKŁAD DNIA DLA DZIECI 6 LETNICH
630– 845 |
Schodzenie się dzieci, czynności opiekuńcze, działalność dowolna w sali – zabawy w kącikach zainteresowań. Język angielski – wtorek, piątek Rozmowy indywidualne, tworzenie okazji do wymiany informacji, dyskusji. Indywidualna pomoc wspomagająca rozwój dziecka. Zabawy integracyjne, ćwiczenia graficzne. Ćwiczenia poranne. |
845– 900 |
Czynności higieniczne przed śniadaniem, czynności samoobsługowe, pełnienie dyżurów, wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych. |
900 – 930 |
Śniadanie. Praca nad kulturalnym spożywaniem posiłków, komponowaniem potraw, prawidłowe posługiwanie się sztućcami. |
930 – 1045 |
Zintegrowana działalność edukacyjna realizowana z całą grupą oparciu o podstawę programową, zajęcia i zabawy edukacyjne w różnych sferach aktywności. Zajęcia rewalidacyjne dla dzieci z niepełnosprawnościami. (oddział VI) Wycieczki, spacery. Spotkania z ciekawymi ludźmi. |
1045–1100 |
Czynności higieniczne, przygotowanie do II śniadania. |
1100– 1115 |
Drugie śniadanie. |
1115– 1230 |
Pobyt na świeżym powietrzu, gry i zabawy sportowe kształtujące postawę dziecka. Zabawy organizowane i swobodne na placu przedszkolnym, zajęcia sportowe, spacery, wycieczki, obserwacje przyrodnicze, podejmowanie zabaw badawczych, konstrukcyjno-technicznych, wspieranie działań twórczych poprzez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą; działalność dowolna, zabawy w kącikach zainteresowań, czytanie bajek, oglądanie spektakli teatralnych. |
1230– 1300 |
Czynności higieniczne przed obiadem, czynności samoobsługowe, pełnienie dyżurów, wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych. |
1300– 1330 |
Obiad. Praca nad kulturalnym spożywaniem posiłków, prawidłowe posługiwanie się sztućcami. |
1330 – 1345 |
Odpoczynek, wyciszenie dzieci za pomocą wybranych technik relaksacyjnych, słuchanie muzyki, słuchanie bajek, gry i zabawy stolikowe. Ćwiczenia ortofoniczne, oddechowe i słuchowe. |
1345– 1445 |
Zabawy dydaktyczne, ćwiczenia graficzne. Utrwalanie poznanych wierszy i piosenek, słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej (ewentualne czytanie fragmentów książek). Zabawy dowolne w sali lub na placu przedszkolnym Religia – poniedziałek, czwartek |
1445– 1500 |
Czynności higieniczne, przygotowanie do podwieczorku. |
1500– 1515 |
Podwieczorek. |
1515– 1700 |
Zabawy w wybranych kącikach zainteresowań, gry i zabawy stolikowe, ćwiczenia słownikowe, zajęcia w małych zespołach, tworzenie sytuacji sprzyjających rozwijaniu zainteresowań dzieci, rozmowy indywidualne. Rozchodzenie się dzieci. |